cart icon

אין מוצרים בסל הקניות.

שובר מתנה
משלוח חינם ברכישת כלים ואביזרים מעל 299 ₪

המלצות לחדר השינה

איך אפשר לעצב את חדר השינה המתאים? ככה! קבלו את ההמלצות של צוות העיצוב שלנו

בין אם אתן.ם חובבי שינה וחדר השינה הוא המקדש שלכם, ובין אם אתם מאלה שישנים מעט אבל זקוקים להטענה טובה בלילה לקראת עוד יום פעיל, לעיצוב חדר השינה יש השפעה לא רק על איכות השינה שלנו. חדר השינה הוא מקום אינטימי, זה שנועד להטעין אותנו באנרגיות, לעטוף אותנו ולקבל אותנו בדיוק כמו שאנחנו. הוא זה שממנו מתחיל ונגמר כל יום, ואנחנו מבלים בו ונהנים בו בכל יום במשך שעות ארוכות מכמה מהפעילויות הנעימות בחיים.

צוות העיצוב שלנו בהמלצות והצעות לחדר השינה הנכון לכן.ם:

בחירת המיטה
המיטה היא, כמובן, לב החדר. חשוב לתכנן מראש את גודל המזרן הרצוי ביחס למידות החדר, ולוודא בזמן בחירת המיטה מה ההיקף שלה. מיטות בעלות מסגרת רחבה, של כ-20 ס”מ מכל צד, יצמצמו את המעברים בחדר. אם החדר גדול דיו אין לכך משמעות, אבל אם החדר צר למידות המיטה היא תראה בו לא פרופורציונאלית לגודל החלל. מומלץ להשאיר מעברים נוחים של כ-70-80 ס”מ מהמיטה ועד לקיר או לארון.

גובה המזרן
בישראל הגובה הסטנדרטי של מזרנים הוא 22-24 ס”מ, באיטליה גובה המזרן הסטנדרטי הוא 20-22 ס”מ ובארה”ב הגובה הסטנדרטי הוא 24-30 ס”מ. גם לגובה המזרן יש משמעות חשובה בעת בחירת המיטה. מיטות אירופאיות ואיטלקיות בפרט, יעוצבו על פי מידת מזרן של 20-22 ס”מ וגב המיטה יהיה בהתאם. במידה ותבחרו מזרן גבוה במיוחד, למיטה אירופאית בעלת מידות צנועות של גב המיטה, הכריות עלולות לחרוג מגב המיטה או להיראות לא פרופורציונאליות ביחס לגב המיטה.

צידי מיטה
השידות לצד המיטה לא חייבות להיות זהות ולא חייבות להיות בעלות מקומות אחסון. כן, הגיע הזמן להתנער מסטים ולהכניס תפיסה עדכנית גם לחדר השינה. במידה ותרצו ליצור מראה מאוורר ועכשווי אפשר לבחור שולחן צד ולהשמיש אותו כשידה לצד מיטה. במידה ואתן.ם כן זקוקים למקומות אחסון, תוכלו לשלב שתי מידות מאותו דגם, רחבה וצרה, כדי להוסיף עניין וקריצה עיצובית.

מיטה CLAPIS של המותג האיטלקי MD HOUSE

מיטה CLAPIS של המותג האיטלקי MD HOUSE

תאורה

תאורה טכנית: התאורה הבסיסית שתלווה את החדר. בין אם זה גוף תאורה שנתלה מהתקרה ובין אם אלה ספוטים ברצף מסויים, במידה והעיצוב הזה מתאפשר מבחינת הנמכה והזנת החשמל. תאורה אידיאלית היא כזאת  שאפשר לעמעם בה את האור במידת הצורך. ברוב המקרים לא נדליק את האור בעוצמה מלאה בחדר.

תאורה אווירה: גופי התאורה יכולים להיות עומדים או צמודים לקיר, או להשען על השידה. הסגנון שלהם יהיה המשך ישיר לסגנון העיצובי של החדר. אם גוף התאורה הוא שולחני, כדאי לוודא שהוא לא גדול או גבוה מידי ביחס לשידת הצד שעליו הוא מונח.

תאורת קריאה:  למי שקוראים במיטה (כיף לכם! אחד התענוגות הגדולים!) ויש אפשרות לתכנן מראש, קחו בחשבון שנדרשת הזנת חשמל בגובה 120  ס”מ, בהנחה שגובה המיטה כולל המזרן הוא סטנדרטי של כ-50 – 45 ס”מ מהרצפה. מומלץ לבחור בתאורת קריאה שאפשר לכוון ולהזיז כדי שלא תסנוור.

חומרים

מיטה מרופדת בד: תעניק לחדר מראה רך ומפנק. גוון המיטה ישפיע על יתר הצבעוניות בחדר כי המיטה היא החלק הגדול והדומיננטי בו. בבחירת הבד כדאי שיהיה עמיד. בתחזוקה השוטפת של מיטה כזאת כדאי לשאוב את הבד אחת לשבוע, או מדי פעם, ושאיבה וניקוי יסודיים של כפעם בשנה  בדומה לניקוי ספות.

מיטה מעץ: תוסיף טאצ’ ברוח הסגנון הסקנדינבי, הפרקטיות והמינימליזם. מיטה מעץ תעניק מראה חמים בלי יותר מידי להשתלט על החלל. עץ בהיר ופרופורציות דקות של מסגרת המיטה, יאפשרו לחגוג עם טקסטיל ועם שילובי חומרים נוספים בחדר. אם קיים פרקט בחדר, מומלץ להתחשב בגוון שלו שיכתיב את גוון המיטה.

מיטה משולבת: גב מיטה מרופד ומסביב מסגרת קשיחה מעץ או מתכת. מיטה כזאת תיצור)  מראה מינימליסטי או ספורטיבי. בדרך כלל שילוב החומרים הללו יכתיב למיטה מסגרת רזה ודקיקה. ראש המיטה יכול להיות בגוון קונטרסטי ביחס למסגרת ואז נקבל מיטה שובבה ושמחה, לעומת ראש מיטה ומסגרת בגוון אחיד שיעניק מראה הרמוני ושלו, אך עדיין סופר עכשווי ומודרני.

מיטה SHIKO WIEN בעיצובם של הסטודיו האיטלקי E-GGS, עבור המותג MINIFORMS

מיטה SHIKO WIEN בעיצובם של הסטודיו האיטלקי E-GGS, עבור המותג MINIFORMS

סידור הכריות

שלושה סגנונות עיקריים בהתאם לטעם ולאופי שלכן.ם ובהתאם לזמן ולחשק שיש בכל בוקר:

הסגנון המינימליסטי:  כרית על כרית. הכרית התחתונה היא הגדולה ביותר ומעליה כרית קטנה יותר ואם רוצים עוד אחת קטנה אף יותר.

הסגנון הקלאסי: נטה את כריות הראש בזווית אלכסונית עדינה ונשעין אותן על גב המיטה. כדי ליצור מראה עשיר מרובד שכבות, אפשר לערום בקדמת כריות השינה את כריות הנוי.

הסגנון המוגזם: מתאים בעיקר לחללים גדולים. לאוהבי הטקסטיל והבוהו שיק, מומלץ לשלב בטקסטורות שונות בטקסטיל, תוך כדי שמירה על גוונים אחידים. נעמיד שתי כריות דקורטיביות גדולות על גב המיטה, מקדימה נוסיף את כריות הראש ואז נמשיך בהוספת של שכבות של כריות דקורטיביות מקדימה. אפשר לשלב כ-6-7 כריות בסגנון הזה.

פריטים משלימים
כאן ייכנסו כל האביזרים המלבישים את החדר: שטיחים, מראות, תמונות, וויי תלייה, כלים לתכשיטים ועוד. אלה השכבה האחרונה בעיצוב חדר השינה, וכמו התכשיטים שאנחנו עונדים, לא כדאי לוותר עליהם. נבחר פריטים משלימים, בהתאם לסגנון החדר, שיעניקו מראה טוטאלי ומטופל לחדר, ויהפכו את הפינות השונות בחדר לאזורים פרקטיים ודקורטיביים גם יחד.

ריחות וניחוחות
ריח אהוב, נעים, מרגיע או מעורר יעניק לכן.ם חוויה יום יומית מיוחדת ותחושה שנכנסתם לאואזיס הפרטי שלכן.ם, ויאפשר לכם להשאיר מאחורה את היום שעבר עליכם או להתחיל יום חדש.