cart icon

אין מוצרים בסל הקניות.

שובר מתנה
יומולדת 6 לדוט!!

פינת האוכל הנכונה

כל מה שצריך לדעת כדי לבחור את פינת האוכל הכי מוצלחת. כל ההמלצות וההצעות של צוות העיצוב שלנו

אם המטבח הוא הלב של הבית אז פינת האוכל היא הלב של הלב. כמו בכל קניה שיש לה השפעה על הנראות ועל הפונקציונאליות של הבית, גם בחיפוש אחרי פינת האוכל המושלמת לכן.ם, יש לקחת בחשבון מה הצרכים, הרצונות והטעמים שלכן.ם, וגם מה החלל שלכן.ם מאפשר ומזמין. צוות העיצוב שלנו עם נקודות למחשבה, טיפים ורעיונות שיאפשרו לכן.ם להחליט ביתר קלות:

איפוק או נוכחות בולטת

כשהבית מרווח ויש בו מרחב, נמליץ להתייחס לפינת האוכל כאל אלמנט עיצובי דומיננטי שלא יתבייש לדרוש את נוכחותו בחלל בדיוק כמו סלון יפהפה. במקרים כאלה נחפש אחרי שולחנות עם בולטות וקטע – כמו למשל צבע דומיננטי, שיש בולט, רגל מרכזית שנראית כמו תכשיט ומשחררת את היקף השולחן לישיבה מלאה ללא הפרעות. כל אלה ייצרו אימפקט ויהפכו את פינת האוכל לחלק משמעותי בקונספט העיצובי של הבית.

שולחן אוכל בעיצובו של סטודיו 967Arch למותג האיטלקי SABA

שולחן אוכל בעיצובו של סטודיו 967Arch למותג האיטלקי SABA

במקרים אחרים, נעדיף שולחן וכסאות בצבעוניות שקטה, מינימליסטית או ניטרלית, כזאת שתשלים את מראה המטבח או תשתלב ותתמוך צבעונית בסלון הסמוך. היתרונות בבחירה של צבעוניות מאופקת הם מחד העדר רעש ויזואלי ומאידך פוטנציאל להנות מהפינה לאורך שנים ומעל אופנות וטרנדים חולפים.

שולחן מקולקציית TWO COLOR של המותג הדני HAY. נוצרה בשיתוף פעולה עם צמד המעצבים הבלגים MULLER VAN SEVEREN

שולחן מקולקציית TWO COLOR של המותג הדני HAY. נוצרה בשיתוף פעולה עם צמד המעצבים הבלגים MULLER VAN SEVEREN

עגול, ריבוע, מלבן?

אי: במידה ופינת האוכל סמוכה למטבח ויש במטבח אי, מומלץ לבחור בפינת אוכל עגולה כדי לשבור את תחושת המלבניות, כלומר כדי שלא תיווצר תחושה של רכבת עם קרונות.

שולחן עץ למותג הבלגי ETHNICRAFT בעל רגל מרכזית במראה פיסולי

שולחן עץ למותג הבלגי ETHNICRAFT בעל רגל מרכזית במראה פיסולי

חברותא: שולחן עגול בקטרים של כ-120-140 ס”מ מאפשר ישיבה אינטימית של הסובבים. השולחן יאפשר מעגל שיחה ומפגש של העיניים, החיוכים והמבטים בצורה מיטבית.

שולחן BOK למותג הבלגי Ethnicraft עוצב על ידי Alain Van Havre

שולחן BOK למותג הבלגי Ethnicraft עוצב על ידי Alain Van Havre

כמה אתן.ם?: שולחן ריבועי מגדיר בצורה ברורה יותר את כמות היושבים סביב השולחן ולכן גם מגביל יותר את כמות הסועדים.

מלבן!: במידה ויש לכן.ם מספיק מקום, ההמלצה שלנו היא על שולחן מלבני. אל תחששו לבחור מידה גדולה ומרשימה לשולחן, שאותה אפשר לאזן עם כסאות בנראות מעודנת ומינימליסטית. אופציה נפלאה נוספת במידה וצריך לבחור בין אי ישיבה במטבח לבין שולחן אוכל, היא להכניס את השולחן המלבני אל המטבח עצמו במקום דלפק. כשיש אקשן במטבח פתאום תראו שהילדים, חוברות הצביעה והלפטופים של הגדולים מתקבצים סביב השולחן והוא הופך למרכז הבית.

שולחן אוכל נפתח מדגם BOK של המותג הבלגי ETHNICRAFT

שולחן אוכל נפתח מדגם BOK של המותג הבלגי ETHNICRAFT

מרווח:  בין הכסאות המקיפים את השולחן לבין הקיר או לארונות הסמוכים, כדאי באופן אידיאלי להשאיר מרווח של 120 ס”מ, כדי שהמעבר יהיה מספיק נוח ולא צפוף.

חומרים

עץ: בין אם פורניר ובין אם עץ מלא, שולחן עשוי מחומרי הגלם הללו ישדר חום ואווירה אינטימית, לעומת שיש שמעניק מראה יוקרתי, קלאסי ומפואר אבל לעיתים גם קר.

שולחן עץ בעיצוב מודרני נקי מסדרת הרהיטים AIR של מותג העיצוב הבלגי ETHNICRAFT

שולחן עץ בעיצוב מודרני נקי מסדרת הרהיטים AIR של מותג העיצוב הבלגי ETHNICRAFT

זכוכית: טרנד הרטרו חוזר ואיתו גם הזכוכית המבריקה. לזכוכית יתרון של גודל, דקיקות ואפשרות לנקות בקלות. הזכוכית מעניקה מראה מרחף או מינימליסטי, תלוי בסוג רגלי השולחן, ומאפשרת כסאות דרמטיים ודומיננטיים יותר סביב.

שולחן מדגם OTTO של המותג האיטלקי MINIFORMS. השולחן עוצב ע"י PAOLO CAPPELLO

שולחן מדגם OTTO של המותג האיטלקי MINIFORMS. השולחן עוצב ע”י PAOLO CAPPELLO

FENIX NTM: חומר הגלם בעל מראה המאט, שנכנס לחיינו לפני כעשור, שמעניק תחושה שמוגדרת כ- SOFT TOUCH. היתרון המשמעותי בו הוא התכונה האנטי-בקטריאלית שלו, כי הוא אינו סופח נוזלים וכן משטח הפנים שלו חלק וללא חריצים ולכן הוא אינו נשרט בקלות. המגע בו קטיפתי ונעים ביחס לחומרים קרים כמו שיש וזכוכית. ה-FENIX מעניק מראה מינימליסטי נקי ולעיתים אף סטרילי.

נפתח?

אחת הדילמות הגדולות בעת בחירת שולחן היא האם לבחור בשולחן נפתח ולהתפשר על הנראות או על המידות או על העיצוב והצורה או לבחור בפרקטיות וגמישות שיאפשרו לארח מספר גדול ומשתנה של אורחים. כמו לכמה מהשאלות הקשות – גם כאן אין תשובה נכונה. במידה ויש לכן.ם שולחן אוכל נוסף, או אפשרות לאחסן פלטות שישמשו להארכת השולחן הקיים, אז אפשר לוותר על אופציית השולחן הנפתח ולבחור בשולחן חתיכי שיקשט את החלל.  
במידה והגעתם לגיל או למצב ששולחן נפתח בשבילכן.ם הוא MUST, כדאי להתמקד בשולחנות פרקטיים, כאלה שמעניקים פתיחה מירבית ותוספת שטח, ואז מומלץ להוסיף לו כסאות שיתנו לו קונטרה צבעוני ושמח.

כסאות

במידה והחלטתן.ם על כסאות עם משענות לידיים, מומלץ לוודא שהמשענות נכנסות מתחת לשולחן, אחרת הכסאות כשאינם בשימוש לא יוכלו להצמד לשולחן ולצמצם מקום מיותר. במקרה שהשולחן ארוך מאד, רצוי לבחור דגם שמגיע עם ובלי משענות. כך תוכלו להעמידם במיקס שישווה לפינת האוכל עניין ושונות בניואנסים, ובמקביל ישמור על נראות אחידה.

כסא PILA עוצב על ידי צמד המעצבים הצרפתי האחים בורולק למותג האיטלקי MAGIS

כסא PILA עוצב על ידי צמד המעצבים הצרפתי האחים בורולק למותג האיטלקי MAGIS

וכמה כסאות לכל שולחן?

בחישוב הכללי של מספר הכסאות יש לקחת בחשבון את מיקום רגלי השולחן ולבדוק האם הכסאות יוכלו להתמקם בנוחות לצידן או לידן.

החישוב פשוט וקל – יש להוסיף כ-7 ס”מ מכל צד של מושב הכסא. כלומר אם רוחב מושב הכסא הוא  45 ס”מ, בתוספת של 7 ס”מ מימין ומשמאל, הרוחב המתקבל הוא כ-60 ס”מ. כך תוכלו למקם את הכסאות במרווח נכון שיאפשר תנועה מרווחת.

בשולחנות עגולים – לשולחן בקוטר (המרחק מקצה לקצה העובר במרכז המעגל) 120 ס”מ עם רגל מרכזית יתאימו 6 כסאות, לשולחן בקוטר 140 ס”מ – 7 כסאות, לשולחן בקוטר 160 ס”מ – 8 כסאות, לשולחן בקוטר 180 ס”מ – 9 כסאות.