cart icon

אין מוצרים בסל הקניות.

שובר מתנה
משלוח חינם ברכישת כלים ואביזרים מעל 299 ₪

MEET MAISON BALZAK

הכירו את המותג האוסטרלי עם זיכרונות הילדות מצרפת

ELISE PIOCH BALZAC (אליז בלזק) נולדה וגדלה בכפר בדרום צרפת, ליד העיר מונפלייה, בחבל ארץ שטבל בשדות לוונדר. עם השנים הריח הזה הפך לזה שעורר בה את כל זיכרונות הילדות. “היה לי חינוך שמח מאוד בזכות סבי וסבתי והוריי, והיינו מוקפים בטבע, הרמוניה, בשמים ואוכל”, מתארת בלזק את שנות ילדותה.

בבגרותה בלזק יצאה מהכפר אל העיר הגדולה, וכעזבה את עבודתה בבית האופנה HERMES ב- 2003 היתה לה תוכנית ברורה. היא רצתה לעזוב את פריז ולטוס הכי רחוק שאפשר. כעבור שנה כשהיא בת 28, ואחרי טיול של חודשיים באוסטרליה, בלזק כבר התאהבה ביבשת החדשה.

ב-2012, אחרי כמה שנים באוסטרליה, וכשהגעגועים לצרפת גברו, בלזק הקימה את המותג עם השורשים הצרפתיים. “בצרפתית פירוש המילה MAISON הוא בית ובלזק הוא שם המשפחה של אמי. ידעתי שאני רוצה ליצור חפצים לבית כהומאז’ לטעם של אמי וסבתי אז השם של המותג היה חייב להיות MAISON BALZAC.”

תחילה התחקה המותג אחרי אותם ריחות וניחוחות מתקופת ילדותה, תוך פיתוח ויצור נרות, קטורות ושמנים בריחות שלוכדים ומבקבקים שדות בר עם צמחי תבלין.

“כשפתחתי את המותג”, מספרת בלזק, “אמרו לי אינספור פעמים שתעשיית הנרות צפופה ויהיה קשה למותג חדש להתבלט. מה שהם לא הבינו זה שהקונספט שלי היה לפתח בשמים המבוססים על רגשות ורעיונות מופשטים ולא על מרכיבים. כדי לחזק זאת, קראתי לסדרת הנרות שלנו PARFUMS D’IDEES, כלומר בשמים של רעיונות. יצרנו ריחות שמריחים כמו בוקר, חלום, ערפל, שתיקה, ימים חמים ארוכים, בילוי בחוף הים או כמו המאה ה-17. זה לא היה אוצר המילים הרגיל עבור נרות. בתהליך העבודה לקח לנו כחודש ליצור תערובת אחת שתואמת בדיוק את המילים שלנו. אחריו ניסינו את הנר בגרסתו הראשונית בחדר קטן וגדול כשהכוונה היא שהנר ימלא בניחוח שלו את החדר אבל מבלי להשתלט עליו”.

עם השנים הקולקציה של המותג התרחבה לחפצי נוי ולכלי זכוכית, שנועדו לשמש כתכשיטי הבית. כשנדרשה בלזק בראיונות להגדיר את עיסוקה היא ענתה “לגרום לחלומות להתרחש”.