cart icon

אין מוצרים בסל הקניות.

שובר מתנה
משלוח חינם ברכישת כלים ואביזרים מעל 299 ₪

ככה תבחרו ספה

איך בוחרות ובוחרים ספה מושלמת? צוות העיצוב שלנו עם טיפים שיעשו את החיים שלכן.ם ליותר נוחים ויפים

ספות הן פריט עיצובי שילווה אותנו שנים רבות וכמו בכל מערכת יחסים טובה, אם נדמיין מראש איך אנחנו רוצים לחיות את חיינו, ומה הציפיות שלנו מהם, נוכל לבחור את האחת שנדע ששווה להשקיע בה והיא תתגמל אותנו בחזרה.

מאירה תדמור, ה-DESIGN DIRECTOR שלנו, יחד עם צוות העיצוב, בהמלצות וטיפים במדריך מקוצר שיעזור לכן.ם לבחור את הספה המושלמת בשבילכם:

הכל עניין של פרופורציות

לפני הכל, הסתכלו על החלל שלכן.ם ועל הפרופורציות שלו: האם נדרשת תנועה מסביב לספה או שהיא צמודה אל הקיר? האם צריך לפתוח דלת מרפסת בסמוך לספה? השאלות הללו יעזרו להבין איזו ספה עשויה להתאים לגודל החלל ולמבנה שלו. ספות בעלות משענת גב נמוכה ומסעדים נמוכים לרוב ייתנו תחושה יותר מאווררת ומשוחררת, שאפשר לראות דרכן והן לא יחתכו את קו האופק של המבט שלנו.

ספה RAFT של המותג WENDELBO

ספה RAFT של המותג WENDELBO

ספה KOTI של המותג HEM

ספה KOTI של המותג HEM

קרוקס או סטילטו?

ישנם שני סגנונות עיקריים נבדלים של ספות: ספות רובצות בעלות פרופורציות רחבות (“קרוקס”) וספות מינימליסטיות דקות (“סטילטו”). ספה “רובצת” תשדר, בדרך כלל, תחושה פחות רשמית. המושב שלה יהיה עמוק יותר והדבר יתורגם לישיבה פיזית זרוקה, מתרווחת, כזו שעושה חשק להרים רגליים ולהתפנן מול מסך הטלוויזיה או מול החברים שבאו לבקר.

ספה “על עקב” היא כזו שמוגבהת על ידי מסגרת ו/או רגליים מהקרקע – הלוק שתשדר יהיה יותר מוקפד, אלגנטי ומהודק. לרוב, עומק הספה יהיה צר יותר ויתורגם לישיבה זקופה ופורמלית על הספה. ספות מסוג זה הן פתרון נפלא לחללים בעלי תקרה נמוכה. האוויר מתחת לספה ייצר תחושת ריחוף וקלילות. ספה רובצת, לעומת זאת, זקוקה לחלל רחב ידיים כדי לא להרגיש שהיא גדולה מידי עליו.

ספה מודולרית PIXEL LIGHT של המותג SABA

ספה מודולרית PIXEL LIGHT של המותג SABA

ספה VESTA של המותג FURNINOVA

ספה VESTA של המותג FURNINOVA

סלון או חדר משפחה

יש הבדל בין ספה לחלל המגורים, הסלון, לבין ספה שמיועדת לחדר משפחה. ההבדל נעוץ בפונקציה שהחללים והחדרים משרתים, והיא זו המשפיעה על סגנון ואופי האירוח. בדרך כלל, הסלון הוא החלל הרשמי בו מארחים אירועים, חברים ומשפחה, ולכן חשוב מאד לחשוב על העמדת הריהוט בחלל הזה. העמדה נכונה תיצור הזדמנות לשיחה וליצירת קשר עין עם כמה שיותר אנשים, ותמקסם את  כמות הישיבה בחלל עבור האורחים אין דבר יותר מעצבן מלשבת על מסעד היד, לחלוק כורסא או להרגיש שאת.ה בחדר המתנה במקום בסלון!
לעומת זאת, חדרי משפחה נועדו ליצור אווירה אחרת, ולרוב יאפשרו חוויה יותר אינטימית של משפחה. בבתים רבים הסלון הוא הוא הממלכה של הילדים ובעלי החיים. שם מותר לשים רגליים, להתרווח על הספה ואפילו לנקר מול הטלויזיה עם גלידה ופופקורן. לחללים כאלה נבחר בספות מפנקות ורכות, בעלות פרופורציות שיאפשרו שינה, כלומר ספות עמוקות, וכאלה עם שזלונג (CHAISE LOUNGE) המאפשר ישיבה ושכיבה גם יחד.

קומפוזיציות שונות ל"מעגל שיחה"

קומפוזיציות שונות ל”מעגל שיחה”

קומפוזיציות שונות ל"מעגל שיחה"

קומפוזיציות שונות ל”מעגל שיחה”

פורמלי או א-פורמלי

מותר ורצוי לפנטז איך היינו רוצים לארח ואיך אנחנו רוצים להראות בעיני האורחים שלנו, ולבחור בהתאם לכך את הספה המיוחלת. האם אתן.ם מארחים לאירועים פורמליים בבית? האם אתן.ם מארחים משפחה וחברים באווירה לא רשמית? האם בזמן האירוח תלבשו בגדים מחויטים או תעברו לבגדים נוחים וכפכפים?

לא פורמלית: ספה GHOST של המותג GERVASONI

לא פורמלית: ספה GHOST של המותג GERVASONI

 

פורמלית: ספה מודולארית ALIANTE של המותג BONALDO

פורמלית: ספה מודולארית ALIANTE של המותג BONALDO

שזלונג – פאסה או TIMELESS?

הקומפוזיציה של הספה היא, כאמור, נגזרת של מקום בחלל וסגנון האירוח. ספות בקו ישר לרוב ישדרו סגנון פורמלי ומהודק לעומת ספות בצורת L או שזלונג שמזמינות באופן טבעי להתרווח בפינה. כבחירה אינטואיטיבית או נימוסית ראשונה, אורחים בדרך כלל לא יתיישבו על השזלונג. לכן, חשוב לוודא שיש עוד מקומות אירוח בסלון ושהשזלונג פרופורציונאלי לחלל ולא תופס את כל המרחב, אחרת הספה תהיה פחות שימושית ונוחה לאירוח.

JAZZ LEFT של המותג FURNINOVA

JAZZ LEFT של המותג FURNINOVA

בדים וגימורים או מבחן החתול

רובנו מחליפים ספה בשינוי מקום מגורים או בסוף תהליך שיפוץ בבית קיים. לפעמים אנחנו משפצים או משנים מקום מגורים כשאנחנו זקוקים למרחב גדול יותר. לפעמים ההזדקקות לחלל גדול יותר היא פועל יוצא של הרחבת המשפחה. סוג הריפוד של הספה משמעותי אם בני ובנות המשפחה הם ילדים או חברים עם זנב ההולכים על ארבע. אם חיות המחמד והילדים שלנו נהנים משימוש בספה, ניקח בחשבון את הנתונים האלה ונחפש אחרי בד עמיד.

תקן מרטינדייל (Martindale) בוחן את רמת עמידות הבד בפני שחיקה ושפשוף, אבל הוא לא לוקח בחשבון יצורים ביתיים כמו חתול. לכן, בעת בחירת הבד, ננסה לגרד אותו עם הציפורניים ולבחון האם צפיפות הסיבים דלה ומשנה את צורת האריגה, האם הבד מתעוות, והאם קל יחסית לצבוט ולמשוך ממנו חוטים. במקרה כזה, גם אם הבד יפהפה, חתול, כלב, אבזם של סנדל או ניט בג’ינס עלולים למשוך את אחד החוטים ולחרב את הבד בקלות יחסית.

עבר את המבחן? או שנצא לסבב נוסף?

עבר את המבחן? או שנצא לסבב נוסף?