cart icon

אין מוצרים בסל הקניות.

שובר מתנה
משלוח חינם ברכישת כלים ואביזרים מעל 299 ₪

ביקור בפורטוגל

מפעל הקרמיקה של המותג ההולנדי URBAN NATURE CULTURE נמצא בליסבון. קפצנו לבקר

URBAN NATURE CULTURE (ובקיצור UNC),  הוא מותג הולנדי שבאג’נדה שלו ליקוט אוצרות עירוניים וטבעיים שההשראה שלהם מגיעה מכל רחבי הגלובוס. הקולקציה של UNC מציגה פריטים חוצי גבולות, כאלה שנראים כמו הגיעו משווקים בכפרים רחוקים או מלב כרכים עירוניים סואנים, והמותג מתגאה באג’נדה הכוללת מחזור, שימוש בחומרים טבעיים ותנאי העסקה הוגנים.

מי שעומדת בראש המותג היא Anne Marie Hermans שמאז גיל 19 תרה בעולם אחרי אוצרות, אבני חן, פריטי עיצוב מקומיים, עתיקים או חדשים, ואנשים מעניינים.

פריטי הקרמיקה של המותג מיוצרים בפורטוגל, לא רחוק מליסבון באזור שלאדמה בו יש את השילוב הנכון של מינרלים ושרידי צמחים ובעלי חיים ששקעו באדמה לפני מיליוני שנים והפכו אותה לחומר הגלם המושלם. החימר הלבן הזה יהפוך בבוא העת לפריטים מעוצבים בעבודת יד עם נראות אורגנית וחד פעמית, למרות קו הייצור התעשייתי.

תחילת העבודה נעשית במטה באמסטרדם ובה צוות העיצוב מכין מגבס רך את התבנית שתשמש כאב או כאם הטיפוס של המוצר. במפעל בפורטוגל ממלאים מדי יום כ-15-200 תבניות ובהן חימר מקומי. לאחר תהליך הייבוש, הקצוות המחוספסים והפגמים יגרדו או יוחלקו עם ספוג רטוב. בשלב הזה, בעלי המלאכה במפעל, מוסיפים במידת הצורך לכלים חימר. התוספת הזאת נעשית בעבודת יד וכך כל כלי שונה במעט מרעהו ושומר על ייחודיותו.

שריפת החימר והפיכתו לקרמיקה נעשית בתנור בטמפרטורה של 1162-1240 מעלות צלזיוס, למשך כ-8- 10 שעות. בתום השריפה מגיע שלב הגלזורה, ובעברית: הזגה, שבו נוזל העשוי מחלקיקי זכוכית טחונים מעורבים בפיגמנטים, מצפה את הקרמיקה, מקנה לו שכבה נוספת של אסתטיקה ועמידות למים.

כל חתיכת חימר שנפלטת או נזרקת במהלך הדרך, נאספת, ומאוחר יותר ולאחר גריסה וטחינה תחזור שוב למעגל היצור.