cart icon

אין מוצרים בסל הקניות.

שובר מתנה
יומולדת 6 לדוט!!

בדרך של פנטון

המותג הדני VERPAN בגרסאות עדכניות לעיצובים של גדול המעצבים הדניים במאה העשרים

שם המותג VERPAN מכיל את האותיות התחיליות בשם הפרטי ובשם המשפחה של המעצב הדני פורץ הדרך VERNER PANTON, שחי בין השנים 1926-1998. למותג יש את הזכויות על כל עיצוביו של PANTON והפריטים המיוצרים בו ממשיכים את החדשנות ואת התפיסה האמנותית שלו, ואת השילוב של פונקציונליות ומודרניות, המזוהה עם העיצוב הדני.

פנטון היה מהמעצבים הבולטים והמשמעותיים ביותר באירופה במאה הקודמת, ושנות תהילתו היו הסיקסטיז. הוא הטביע את חתימת ידו החדשנית על שלל עיצובים, מפריטי ריהוט ועד תאורה.

בין יצירותיו המפורסמות, שהפכו לאייקוניות בתולדות העיצוב, אפשר למנות את כסא פנטון מסוף שנות השישים, שהחידוש חסר התקדים שלו היה בכך שהוא עשוי מיחידה אחת של פלסטיק יצוק. הכסא, שדגם שלו מוצג במוזיאון ישראל בירושלים, נועד לייצור המוני. בעיצוב הכסא, פנטון התמודד עם טכנולוגיות חדשות לשימוש בפלסטיק, שפותחו בתעשיית התעופה. במקביל הנראות העיצובית והצבעים העזים בהם הכסאות הללו התאימו לרוח הסיקסטיז ולעידן הפופ.

כסאות PANTO POP של המותג VERPAN הוא הגרסה המודרנית לכסא האייקוני. המיועד לשימוש בתוך הבית ומחוץ לו, עשוי יציקה אחת של פלסטיק, בצבעים ירוק, לבן, צהוב ואפור.

באוסף העיצוב של מוזיאון ישראל בירושלים נמצאים עוד שני פריטים איקוניים בעיצובו של פנטון – מנורת ירח ומנורת גלוב. פנטון ראה בעיצוב תאורה דרך נוספת לשבור את אפרוריות החיים, במשחק של אור וצבע, אווירה ופונקציונליות, וגם אפיק נוסף שבו אפשר להתנסות בשימוש חדשני בטכנולוגיות ובחומרי גלם.

גוף התאורה PANTOP, שעוצב בצורה פעמונית בשני גדלים ובמבחר צבעים, גם הוא גרסה עדכנית למנורה איקונית של פנטון מ-1980. קל להניח שאם ורנר פנטון היה חי היום, הוא היה מאמץ את החידושים הטכנולוגיים שנעשו בגוף התאורה בשמחה –  הטענת המנורה בעזרת כבל USB מאפשרת להשתמש בה כשבע שעות. הדימר מאפשר את שינוי גוון התאורה ואת עוצמתה.